Web Analytics Made Easy - Statcounter
Veilig en betrouwbaar kopen/verkopen Duurzaam paardenspullen shoppen Voor Nederland én België

STALUIT.nl

Staluit-sterren-100.png

De nieuwe paardenspullen marktplaats van Nederland én België.

Veelgestelde vragen

Staluit.nl - Tweedehands ruiter- en paardenspullen kopen en verkopen.

Zoek direct je antwoord bij de veelgestelde vragen. De vragen zijn ingedeeld per onderwerp. Door te klikken op de vraag opent het antwoord. Staat je vraag er niet tussen of heb je liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Staluit.nl is een nieuw Nederlands platform waar je tweedehands paardenspullen, paardrijkleding, en stalbenodigdheden kunt kopen, verkopen en ruilen in Nederland en België. Als je afrekent, dan wordt je geld veilig op een tussenrekening bewaard tot je jouw aankoop goed hebt ontvangen. Zo kun je met een gerust gevoel handelen.

Staluit – Eenvoudig, veilig. en duurzaam tweedehands paardenspullen kopen en verkopen!

Voor kopers en verkopers:

Heb je een Google of Facebook account? Dan kun je je hier met 1 klik registreren via de ‘Inloggen met Google/Facebook’ knop.

Klik hier om een profiel aan te maken en selecteer ‘Registreer’. Vul je gebruikersnaam, e-mailadres en een (sterk) wachtwoord in. De informatie kan je later altijd wijzigen in je account dashboard. Klik op de button ‘Registreren’.

Voor verkopers:
Zodra je je hebt geregistreerd zoals hierboven omschreven, kun je je direct aanmelden als verkoper via de button ‘Maak winkel aan’ of via de ‘link ‘Verkoop nu’ in je account. Vul vervolgens de aanvullende benodigde gegevens in. De gegevens kun je altijd bijwerken in je Staluit account dashboard (Mijn Staluit).

Leden kunnen alleen je gebruikersnaam en woonplaats zien. Je gegevens worden uiteraard goed beschermd. Hoe wij dit doen kunt je lezen is ons privacybeleid.

Klik op de groene button “code versturen” om je e-mail adres te verifiëren. Check je mail en voer de ontvangen code in bij “Verificatie code”. Accepteer de voorwaarden en klik op registreren.

Nu kun je direct je persoonlijke Staluit winkel instellen d.m.v. de installatiewizard en starten met de verkoop van je ruiter- en paardenspullen.

Betalingen ontvangen
Het belangrijk dat je account gekoppeld is met Stripe om uitbetalingen te kunnen ontvangen. Dit kun je eenvoudig doen tijdens het registratieproces in de installatiewizard of later in je ‘Staluit dashboard’. Zo kunnen wij je veilig uitbetalen op de juiste rekening. 
Meer informatie over Stripe.

Het Staluit dashboard bestaat uit een persoonlijk gedeelte ‘Mijn account’ en een verkopers gedeelte ‘Mijn Winkel’ waar je eenvoudig al je persoonlijke gegevens, accountinstellingen en informatie over o.a. je advertenties en bestellingen kunt beheren.

Zodra je bent ingelogd kun je via het login icoontje direct naar je dashboard. Ook zie je hier of je berichten of vragen van leden hebt ontvangen.

Kennisbank
Het ‘Mijn Staluit’ verkopers dashboard beschikt over een kennisbank waarin alle functies overzichtelijk staan beschreven. Deze kennisbank is te vinden via het ‘boek’ icoontje in je verkopers dashboard (Mijn winkel) en wordt regelmatig aangevuld met nieuwe informatie.

Kopen op Staluit.nl is simpel!

  • Maak eenvoudig via Google, Facebook of met je e-mailadres een gratis account aan.
  • Gebruik filters of de zoekfunctie om artikelen te zoeken en filteren op prijs, maat, merk enz.
  • Voeg artikelen toe aan je favorieten, zodat je ze snel terug kunt vinden.
  • Stel vragen aan de verkoper over het artikel of koop het direct.
  • De verkoper stuurt het artikel binnen 5 werkdagen naar je toe, zorg ervoor dat je het juiste adres in je account hebt vermeld. Grote producten zoals paardentrailers, menwagens etc. kunnen ook worden opgehaald.

Belangrijk
Blijf op Staluit.nl tijdens het hele aankoopproces en de communicatie met de klant/verkoper. Alleen zo kunnen wij je helpen mocht er iets niet gaan zoals verwacht..

Verzending
De verkoper heeft 5 dagen de tijd om het product naar je toe te sturen. Als koper betaal je de verzendkosten hiervoor. Zodra het pakje is verstuurd krijg je van de verkoper hiervan bericht inclusief de Track & Trace code of link. Koper en verkoper kunnen beide het pakket volgen. Het duurt gemiddeld 2 tot 5 werkdagen voordat je pakket aangekomen is. Mocht het 5 dagen na verzending nog niet binnen zijn, neem dan contact op met de verkoper via mijn account > Bestellingen.

Ik heb het artikel niet ontvangen. Wat nu?
Mocht je product om welke reden dan ook niet worden verstuurd, dan kan je na 5 dagen de order bij ons laten annuleren, tenzij er anders met de verkoper is afgesproken. 

Een product retourneren
Mocht er een probleem zijn met het ontvangen artikel dan moet je zo snel mogelijk een retourverzoek indienen via mijn account > Bestellingen. Wij nemen dan contact met je op.

Als je dit niet binnen 5 dagen doet, dan gaan wij ervan uit dat alles in orde is met de aankoop.

Je krijgt je geld terug als het product:

  • Niet aankomt op het aangegeven verzendadres;
  • Duidelijk anders is dan beschreven;
  • Beschadigd is (geraakt);

Als het product beschadigd is, niet aankomt of niet overeenkomt met de beschrijving dan kan je een retourverzoek indienen en een terugbetaling ontvangen. Je moet het product dan wel in dezelfde staat terugsturen.

Via Mijn account > Bestellingen > Klantsupport kun je het probleem melden bij de verkoper en vragen naar een oplossing. Mocht je er niet uitkomen met de verkoper, dan zal Staluit bemiddelen.

Ga hiervoor naar Mijn account > Bestellingen en klik bij de betreffende bestelling op de button ‘Retourverzoek’ en vul de gegevens zo volledig mogelijk in. Wij zullen het verzoek in behandeling nemen en contact met je opnemen. Als het verzoek wordt geaccepteerd dan heb je 3 dagen te tijd om het product terug te sturen, dit is op eigen kosten.

Het is je eigen verantwoordelijkheid om een verzendmethode te kiezen. Ons advies is om een verzendmethode met Track & Trace te kiezen zodat je de retourzending kunt volgen. Mocht je ervoor kiezen om het zonder Track & Trace te versturen dan is het op eigen risico. Mocht er iets mis gaan dan kunnen we zonder geldige Track & Trace helaas geen geld terug betalen.

Wij zullen je het retouradres van de verkoper geven. Hier stuur je het pakketje naartoe. Je mag het pakket niet zonder toestemming van de verkoper naar een pick-up point sturen. Als je alle informatie hebt gekregen dan doe je het volgende:

  • Verpak de items die retour moeten. Als je de originele verpakking nog hebt dan kan je dit hergebruiken. Let dan wel op dat het vorige verzendlabel niet meer zichtbaar is om verwarring te voorkomen.
  • Koop het verzendlabel en plak dit goed op de verpakking.
  • Geef de zending af bij een servicepunt en geef de Track & Trace code door aan de verkoper.

Als de verkoper heeft bevestigd dat de retourzending is ontvangen dan betalen wij je terug! Mocht je niks meer horen van de verkoper dan kan je ons de Track & Trace code sturen en zullen wij de order terugbetalen als het pakket bij de verkoper is afgeleverd. 

Het is niet mogelijk voor een koper of verkoper om een order te annuleren nadat de bestelling is geplaatst. Bestel dus alleen artikelen als je zeker weet dat je ze wilt hebben.

Met welke betaalmethodes kan ik betalen?
Je kunt je bestelling makkelijk en veilig afrekenen met iDEAL of Bancontact. 

Tips voor het kopen van producten

We hebben een paar tips om deze zo snel mogelijk te vinden en kopen:

  • Gebruik de filters, zo kan je precies filteren wat je zoekt.
  • Voeg items aan je favorieten toe zodat je ze altijd kan terugvinden en kan kopen wanneer je maar wilt.
  • Volg verkopers. Zo krijg jij als eerste een melding als je favoriete verkoper een nieuw product heeft geplaatst.
  • Kijk of de gebruiker niet te veel negatieve reviews heeft gekregen.
  • Stel vragen aan de verkoper via de ‘klantvraag’ knop voordat je het product koopt. Zo weet je dat het product precies is wat je wilt. Je kunt eventueel ook om meer foto’s vragen.
  • Zorg dat al je gegevens juist in je account staan, het adres wordt gebruikt op het verzendlabel dat de verkoper krijgt.
  • Om te kopen gebruik je de knop ‘Afrekenen’. Zo krijg je geld terug garantie van ons. Wij bieden geen terugbetalingen aan voor kopen die buiten Staluit.nl zijn gedaan.
  • Koop je meerdere producten in één keer van dezelfde verkoper, dan hoef je meestal maar 1 keer verzendkosten te betalen.

Een artikel verkopen is simpel en een advertentie plaatsen is gratis!

  • Maak eenvoudig via Google, Facebook of met je e-mailadres een gratis account aan.
  • Klik op “Producten -> Toevoegen en vul de benodigde informatie in. Upload een aantal goede foto’s, maak een beschrijving met zoveel mogelijk informatie, selecteer de juiste productcategorie en eigenschappen, bepaal de prijs van het product en eventueel de benodigde extra verzendkosten.
  • Promoot je producten door deze te delen op b.v. Facebook, Instagram, Pinterest of Twitter om ze sneller te verkopen.
  • Zorg ervoor dat je eventuele vragen van kopers zo snel mogelijk beantwoordt.
  • Als je iets hebt verkocht, verstuur je de bestelling binnen 5 dagen naar de koper en markeer het als verzonden in je winkeldashboard.
  • Verpak het artikel goed en zorg dat het niet kan beschadigen tijdens de verzending.
  • Als de koper het artikel in goede orde heeft ontvangen, dan word jij automatisch uitbetaald! 

Stripe
Het verdiende saldo in je portemonnee kun je laten uitbetalen naar je bankrekening. Hiervoor dient je account eenmalig gekoppeld te worden met onze betaalpartner Stripe. Je doet dit eenvoudig in je persoonlijke “Mijn account” dashboard. Na een uitbetaling staat het geld binnen enkele dagen op je rekening. Dit verschilt per bank.
Meer informatie over Stripe.

Verzending
De koper betaalt de verzendkosten. Zorg ervoor dat je het pakje binnen 5 dagen opstuurt, anders kan de koper de koop laten annuleren. Zodra je het pakket verzonden hebt geef je de Track & Trace informatie door aan de koper via je winkel dashboard. Als de koper je pakje in goede orde heeft ontvangen en geen retourverzoek indient, zullen wij je automatisch uitbetalen en de order afronden. Grote items zoals b.v. paardentrailers en menkarren kunnen gratis worden opgehaald door de koper.

De koper zegt niets ontvangen te hebben! Wat nu?
Het is altijd verstandig om je verzendbewijs te bewaren. Mocht er een geschil zijn, dan sta jij als verkoper sterker. Staluit heeft de beslissende stem in wie we uitbetalen. Als de verkoper kan aantonen dat het pakketje verstuurd is, betalen we de verkoper uit. Zo niet, dan krijgt de koper het geld terug.

Mag ik mijn producten ook op andere websites zoals Marktplaats plaatsen?
We kunnen dit natuurlijk niet verbieden. Het is alleen niet zo handig. Wanneer je het product op Marktplaats of Facebook verkoopt en het niet meteen van Staluit.nl afhaalt, dan kan het gebeuren dat je het product dubbel verkoopt. Naast dat we dan de koper moeten teleurstellen levert dit jou een negatieve review op. Liever niet dus!

Uitbetaling
Als de koper tevreden is dan wordt de verkoper automatisch uitbetaald. Dit gebeurt 10 dagen na het plaatsen van de bestelling, mits er geen melding is gemaakt dat er wat mis is met het artikel. De verkoper ontvangt de verkoopprijs van het artikel op zijn of haar rekening na aftrek van de administratiekosten. 

Voor het verkopen op Staluit.nl betaal je slechts de volgende kosten aan commissie:

  • € 0,75 + 5% per verkocht product (Nu tijdelijk € 0,37 + 2,5%) commissie van de verkoopprijs van het artikel.

Tips voor het verkopen van producten

  • Kopers kunnen filteren en zoeken via Staluit.nl Om ervoor te zorgen dat jouw product zo goed mogelijk gevonden wordt is het belangrijk dat je tijdens het plaatsen van een advertentie je artikel zo volledig en gedetailleerd mogelijk omschrijft en dat je zoveel mogelijk product eigenschappen en de juiste categorie selecteert. Zo wordt je artikel zichtbaar bij gebruik van de product filters.
  • Zorg ervoor dat je de juiste verzendkosten invoert in je winkelinstellingen. Als je een groot of zwaar pakket moet versturen kun je extra verzendkosten invoeren tijdens het plaatsen van je advertentie. Verzendkosten kunnen niet meer gewijzigd worden nadat een koper jouw artikel heeft gekocht.

De volgende artikelen mag je verkopen:

  • Ruiterkleding en accessoires
  • Paardenspullen
  • Stalbenodigdheden en toebehoren
  • Paardentrailers en andere grote objecten t.b.v. de paardensport 

Dit mag je niet verkopen op Veilingstal

  • Nagemaakte artikelen
  • Paarden of andere levende dieren
  • Artikelen die geweld, discriminatie, haat, misdaad, terrorisme of terroristische organisaties promoten of vertonen
  • Artikelen die niet hygiënisch zijn of een gezondheidsrisico vormen.

Verkoop schone artikelen

Over het algemeen moet alles wat je verkoopt schoon zijn. We raden je aan om je artikelen vooraf te reinigen, uiteraard op een manier die geschikt is voor het materiaal van je artikel. 

Vlekken, beschadigingen of vergelijkbare gebreken die er niet uitgaan, moeten in de advertentie vermeld worden. Als je dat niet doet, is er een kans dat we de bestelling moeten annuleren.

Een account aanmaken en advertenties plaatsen is gratis! Wanneer je iets verkoopt berekend Staluit hier commissie over. Dit is om het platform te kunnen onderhouden alle kosten te kunnen dekken.

Wanneer je een product verkoopt betaal je als verkoper de volgende lage kosten:

€ 0,75 + 5% per verkocht product (Nu tijdelijk € 0,37 + 2,5%) commissie van de verkoopprijs van het artikel.

Wie betaalt de verzendkosten?
De verzending wordt altijd betaald door de koper. Deze kosten vormen samen met de prijs van het artikel de totaalprijs voor de koper. De verzendkosten worden vooraf door de verkoper bepaald en het bedrag voor de verzending is zichtbaar in de winkelmand en tijdens het afrekenen.

Op Staluit.nl betaalt de koper dus geen andere extra kosten!

Staluit-sterren-100.png-faq
Staluit | De nieuwe paardenspullen marktplaats
Logo
Herstel Wachtwoord
Winkelmand